A Sapientia Hungariae Alapítvány célja a határon túli magyarság felsőoktatásának fejlesztése, és az ehhez kapcsolódó tudományos, kutatási-fejlesztési tevékenység támogatása. Alapítványunk hatóköre a Kárpát-medence teljes magyar nyelvterületére kiterjed. Lehetőségeinkhez mérten támogatni kívánjuk a Felvidéken (Szlovákiában) most bontakozó magyar nyelvű egyetem működését és a beregszászi (Ukrajna, Kárpátalja) tanárképző főiskola tevékenységét is. Első számú partnerünk a 2000. április 14-én Kolozsvárt életre hívott Sapientia - Erdélyi Magyar Tudományegyetem (EMTE).

 
   
  A Sapientia Hungariae Alapítványról Támogatási lehetőségek Határon túli magyar felsőoktatási intézmények Hírek Képek Hírarchívum Programjaink










Alapítványunk működését a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja.

OKTATÓI KÉRDŐÍV - Tehetségútlevél Program

Tisztelt felsőoktatási tehetséggondozó szakemberek! Tisztelt intézményi és kari TDT-elnökök, -titkárok és -felelősök!

A Sapientia Hungariae Alapítvány az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Nemzeti Tehetség Programja keretében meghirdetett „Tehetségútlevél Program” – „A Tehetségútlevél program gyakorlatának módszertani vizsgálata” (NTP-TÚP-M-13-001) című pályázatához kutatást folytat a tehetséges fiatalok felsőoktatásba történő bekerülését követő tehetséggondozás tapasztalatairól, a felsőoktatási tehetséggondozó szakemberek, intézményi és kari TDT-elnökök, -titkárok és –felelősök körében.

Kérjük, segítse munkánkat azzal, hogy kitölti a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése kb. tíz percet vesz igénybe.

A kérdőív a következő oldalon érhető el:
az Oktatói Kérdőív eléréséhez kattintson ide

A kérdőívet kérjük, legkésőbb 2014. június 16., hétfő estig szíveskedjenek kitölteni!

A kutatási programról részletesebben a www.tehetsegutlevel.hu oldalon olvashat.

Az eltömegesedett felsőoktatásban a tehetségek megtalálása, azonosítása nehéz feladata az oktatóknak. A kutatás célja módszertani szempontból megvizsgálni annak lehetőségét, hogy a közoktatásban már azonosított tehetségek közoktatásból felsőoktatásba bekerülését követően hogyan lennének a leghatékonyabban azonosíthatóak, megszólíthatóak, hogyan tudnának a legegyszerűbben és leghatékonyabban bekapcsolódni a felsőoktatási tehetséggondozásba, ezen belül is kiemelten a tudományos diákköri munkába. A hazai felsőoktatás valamennyi TDK szervezettel rendelkező karán a kari TDT-Elnökök, -Titkárok és –Felelősök megszólításával szeretnénk adatokat gyűjteni arról, hogy van-e eddigi tapasztalatuk a már középiskolában feltűnt tehetségek gyors azonosítására a felsőoktatásba bekerülő tömegben, valamint van-e igényük erre a kapcsolatépítésre a közoktatással.

Sapientia Hungariae Alapítvány